
Díjak: 2017 – Kreatív PR Prizma 1 Arany és 1 Bronz díj (Pénzügyi kategóriában és PR-vezérelt integrált kampány kategóriában)
Feladat
A hazai bankok számos kritikát kaptak kormányzati oldalról és a két fél között kialakult egy retorikai konfliktus, miszerint a bankokat nem érdekeli a magyar gazdaság fellendítése, nem akarnak hitelezni. A K&H programja erre reagált a piaci kereslet és kínálat összehozásával. Alapja egy olyan microsite, amely a helyi lakosok véleménye alapján a hiányzó üzleteket és szolgáltatásokat mutatja meg. A feladat a projekt PR-kommunikációs eszközökkel való támogatása, a párhuzamos 2016. szeptember 1. és 30 között zajló marketingkommunikációs kampány üzeneteinek PR-eszközökkel történő megerősítése volt.
Megoldás
Az integrált marketing kommunikációs kampány PR támogatására egy, a hagyományostól eltérő stratégiát dolgoztunk ki. Ennek lényege a folyamatos hírgenerálás volt, médiatípusok szerinti szegmentációval. Ez azt jelentette, hogy ugyanazt az információt többféle módon, az adott média profiljához leginkább illeszkedő módon terjesztettük. Tehát a közéleti médiumok a közéleti, a bulvár médiumok a színes, a regionális médiumok pedig a program helyi vonatkozásairól kaptak folyamatosan híreket. Ennek a folyamatnak az egyik kiemelkedően sikeres – bár üzletileg és politikailag egyaránt kockázatos – akciója volt az az információ, hogy Felcsúton és környékén az emberek leginkább gázszerelők szolgáltatásait igényelnék. Ezzel a tematikával a vezető online hírportálok címlapján volt jó ideig a program. A hírgenerálásban fontos szerepet kapott a közösségi média, egyrészt a népszerű blogokon megjelenő tartalmak, másrészt vírus videó alkalmazásával.
Eredmény
Az ötletek feltöltésére készült microsite-ra két hónap alatt 65 397 ötlet és szavazat érkezett, és a tervezett 45 ezer helyett több mint 251 ezren látogattak el az oldalra 2016 decemberéig. A programhoz kapcsolódó vírusvideó 107 425 megtekintést ért el a K&H hivatalos YouTube-csatornáján. Az Urbanista blog bejegyzéseit összesen több mint 2 ezren ajánlották a Facebookon. A cikkek olvasottsága 16-40 ezer unique user volt a megjelenést követő héten. A célként kitűzött 130 organikus média-megjelenés helyett a program 168 alkalommal szerepelt a médiában. 2016. szeptember és december között a program képviselői 8 interjút adtak különböző televízióknak és rádióknak. Ezzel a munkával az ügynökség 2 kategóriában (pénzügyek, microsite) is shortlistre került a European Excellence Awardson, Arany és Ezüst díjat nyert a PR Prizmán, és díjazott lett a Magyar Public Relations Szövetség Sándor Imre díján is.