Díj:  2014 – MPRSZ Sándor Imre PR díj – fődíj (Hírnévmenedzsment kategória)

Feladat

A feladat a Sanoma Media Budapest Zrt. Centrál Csoport általi megvásárlásával kapcsolatos, több lépcsőből álló komplex stratégia kialakítása és végrehajtása volt.  A 2014 nyarán lezárult tranzakció a magyar médiaipar mind értékében, mind a piaci részesedések tekintetében addigi legnagyobb felvásárlása volt. A tranzakció során Magyarország vezető print- és online kiadóvállalata egy multinacionális hálózattól új, belföldi tulajdonoshoz került.

Megoldás

Az akvizíció során az ügynökség látta el a stratégiai tervezés, ezen belül háttérelemzések, profilok készítése a döntéshozók számára, valamint kommunikációs stratégiák és akciótervek kidolgozásának feladatait. Az akvizíciót követően change management feladatok, amelynek során felmértük a külső és belső véleményeket, átszerveztük a belső kommunikációt, megelőztük és kezeltük a potenciális válsághelyzeteket. Belső rendezvények szervezése a munkavállalók és a stakeholderek számára, valamint public relations eszközök (sajtóközlemények, sajtótájékoztatók szervezése) a nyilvánosság számára.

Eredmény

A kommunikációs stratégiában megjelölt célokat sikerült elérni. A megjelenések jellemzően pozitív értékítéletűek voltak, ami azt jelenti, hogy a Centrál Csoport kommunikációjával elérte, hogy üzleti tranzakcióként, és ne politikai szempontból értékelje a média az ügyletet. A belső kommunikáció hatékony megszervezésével sikerült elérni, hogy a tulajdonosváltás nagyobb működési zavarok és jelentős fluktuáció nélkül menjen végbe. Az ügynökség ezzel a munkájával 2014-ben elnyerte a Magyar Public Relations Szövetség Sándor Imre díjának fődíját.



Say something!