Díj: 2015 – MPRSZ Sándor Imre PR díj (Kommunikációs kampány kategória)

Feladat

Az Autistic Art (AA) egy dizájnmárka, egyesíti a művészetet, a dizájnt és a jótékonyságot. A Jaksity György által alapított Alapítvány művészeti programja otthonokban élő autistáknak biztosít rendszeres foglalkozásokat. A márka az alapítványi művészeti foglalkozásokon létrejött, autizmussal élő alkotók rajzaira épül, amelyekből saját márkanév alatt termékeket hoznak létre, az értékesítéséből származó bevételből pedig visszajuttatják az otthonoknak. A feladat az AA, mint divatmárka ismertté tétele és ezen keresztül az autizmussal élők világának bemutatása volt.

Megoldás

Alapvető célként határoztuk meg az AA ismertségének megteremtését és a webshopja forgalmának növelését. A büdzsé szűkössége miatt az ATL eszközöket elvetettük, és folyamatos PR jelenlét mellett egyszeri figyelemfelkeltő akciókkal (eventekkel), filmekkel és erős social media aktivitással terveztünk. A kampány 2014. novemberében a VAM Design Centerben tartott divatbemutatóval egybekötött jótékonysági aukcióval indult, ahol Lakatos Márk stylist vezetésével ismert személyek (Gryllus Dorka, Herrer Sára, Ónodi Eszter, Kovács Krisztián) álltak a márka mellé. Az esemény megjelent az országos kereskedelmi televízióban (TV2-Aktív és Mokka), a vezető női magazinban (Nők Lapja) és a vezető hírportálon (Index) és üzleti magazinban (Forbes) is. A launchot követő pr vezérelt kampány központi elemévé a vizualitást tettük: saját gyártású film mellett testimonial jellegű videókat és infografikákat készítettünk.

Eredmény

Az Autistic Art selyemsál-kollekció bekerült a 2014. évi Design Évkönyvbe, és szerepelt az Iparművészeti Múzeum Magyar Formatervezési Díj 2014 kiállításán is. Ezen túl szintén 2014-ben az Autistic Art és a Kele for Autistic Art projekt is bekerült a Highlights of Hungary versenyében az év 44 legkreatívabb kezdeményezései közé és a közönségszavazáson az előbbi az 5., az utóbbi a 10. helyezést érte el.  Az Autistic Art piaci bevezetéséért a márka ügynöksége, az LA Communications Ezüst díjat kapott a Kreatív PR Prizmán és díjazott lett a Magyar Public Relations Szövetség Sándor Imre PR díján is. Az AA termékek értékesítésből származó bevétel a civil fenntartású lakóotthonok működési és fenntartási költségeinek kiegészítésére, valamint a művészeti program működtetésére fordítják. Az aukciókból 2014-ben 15,6 millió, 2015-ben 18,7 millió forint folyt be. Az Alapítvány az elmúlt években összességében több, mint 100 millió forinttal segítette az autista lakóotthonokat.



Say something!