Beköltöznek a bankkártyák az okostelefonokba

2017-11-03

– November 2-től a bankkártya helyett elég egy erre alkalmas mobiltelefon a K&H ügyfeleinek, ha fizetni szeretnének, mert elindult a bank új digitális terméke, a K&H mobiltárca. Ez a szolgáltatás nagymértékben megkönnyíti és gördülékenyebbé teszi a leggyakrabban használt banki funkciót. A bank arra számít, hogy a K&H mobiltárca segítségével a jövőben tovább növekszik majd a kártyás vásárlások száma és összértéke.

Új időszakba lép a digitalizáció a K&H Banknál: november elejétől több százezer Mastercard vagy Maestro bankkártyával rendelkező lakossági ügyfél, NFC funkcióval rendelkező androidos okostelefonnal bonyolíthatja a kártyás fizetéseket, azaz a vásárlások meghatározó részében nem lesz szüksége a bankkártyájára. Mobiltelefonnal pedig minden olyan helyen lehet vásárolni, ahol az érintéses bankkártyákat elfogadják.

A K&H mobiltárca bevezetése a bank stratégiájában kiemelt szerepet játszó digitalizációs lépések egyik fontos, újabb eleme. „Ügyfélközpontú stratégiánk egyik alappillére, hogy könnyű és gördülékeny banki és biztosítási megoldásokat kínálunk ügyfeleinknek a mindennapi pénzügyeik intézésére. Ehhez fontos eszköz az egyszerűsítés és a digitalizáció. A K&H 2017-ig 6 milliárd forintot költött digitalizációs fejlesztésekre” – mondta Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezetője.

„A most induló okostelefonos megoldás még egyszerűbbé teszi a boltban a fizetést, hiszen elég lesz egy mobiltelefon is a vásárláshoz. Hiszünk benne, hogy a kényelem, amelyet ez a digitális megoldás nyújt, a következő időszakban még tempósabban megemeli majd a kártyás tranzakciók számát és összértékét. A mi célunk pedig nem más, mint hogy mielőbb és minél rugalmasabban alkalmazkodjunk ügyfeleink változó igényeihez.” – tette hozzá Martin Jarolim.

A K&H ügyfelei idén szeptemberig 45 millió alkalommal 340 milliárd forint értékben vásároltak a bankkártyájukkal, ami mintegy 30 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. Ezen belül az érintéses kártyás vásárlások száma 30,6 millió, összértéke pedig megközelítőleg 173 milliárd forint volt. A K&H-nál ezzel a vásárlási tranzakciók számának és értékének növekedési üteme, ezen belül az érintéses tranzakciók aránya egyaránt a piaci átlag felett teljesít – tette hozzá Martin Jarolím.

bankkártya helyett okostelefon

A gyakorlatban a K&H mobiltárcával történő fizetés úgy működik, hogy első körben digitalizálni kell a bankkártyát, vagyis létre kell hozni a kártyához kapcsolódó csak digitálisan létező bankkártyánkat. Ehhez le kell tölteni a K&H mobilbankot egy NFC-s androidos okostelefonra, majd a mobiltárca funkcióba belépve ki kell választani a digitalizálandó bankkártyát, ezt követően pedig választani kell egy PIN-kódot a mobiltárcánkhoz.

„A K&H mobiltárca egyik előnye, hogy beépül a mobilbankba, így nem kell külön alkalmazást használniuk az ügyfeleknek. Azt javasoljuk, hogy az NFC funkciót folyamatosan tartsuk bekapcsolva a telefonon, így fizetés előtt csak fel kell ébreszteni a készüléket, amennyiben az alvó üzemmódban van. A legtöbb okostelefonon még a képernyőzárat sem feltétlenül szükséges feloldani. Ha ez megvan, 5000 forint alatti vásárlás esetén csak a terminálhoz érintjük telefonunkat és a tranzakció le is zajlik. 5 ezer forint feletti összeg fizetéséhez az érintést követően saját mobilunkon kell megadnunk a 4-8 jegyű, úgynevezett tárca PIN-kódunkat, visszaérinteni a készüléket a terminálhoz és már jóvá is hagytuk a tranzakciót. Pénztárnál való sorbanálláskor a tárca PIN-kód megadását akár előre is megtehetjük, így fizetéskor már csak érinteni kell a mobilunkat a fizetés befejezéséhez. A fizetés tehát kényelmes, gyors és biztonságos” – emelte ki Martin Jarolim.

A K&H mobiltárca a Mastercard digitalizációs megoldását használja. Pataky Piroska, a fizetéstechnológiai vállalat innovációs területért felelős magyarországi marketingvezetője elmondta: „Egy digitális átalakulás részesei vagyunk, amelyben a mobil minden eddiginél nagyobb szerephez jut, egyre gyakrabban láthatjuk a boltokban, hogy a felhasználók fizetnek is vele. Meggyőződésünk, hogy a bolti mobilfizetés széles körben elterjed majd Magyarországon, így volt ez a technológia alapját adó érintőkártyás fizetéssel is, mely rövid idő alatt teljesen általánossá vált Magyarországon, ezáltal az ország világszinten is az egyérintéses fizetés élvonalába került. Nagy öröm számunkra, hogy egy újabb, Mastercard technológián alapuló mobiltárca szolgáltatás jelent meg a magyar piacon, hiszen így még több Mastercard® és Maestro® kártyabirtokos élhet a mobilfizetés kényelmével.”

Fontos, hogy az okostelefonos fizetéshez nincs szükség internetkapcsolatra, csak az NFC funkciónak kell aktívnak lennie. Minden digitális bankkártyához mobilkészülékenként minimum 10, maximum 15 darab offline fizetési lehetőség tartozik, azaz netes kapcsolat nélkül 10-15 vásárlást lehet intézni, ezt követően azonban szükség lesz az internetre a fizetési lehetőségek újratöltéséhez, de erről az alkalmazás értesítést küld. A K&H a mobiltárcás - tehát okostelefonos - fizetés népszerűsítése érdekében december végéig a vásárlások összegének 2 százalékát, maximum 5000 forintot visszaad az érintett ügyfeleknek.

erőteljes növekedés várható

A piaci előrejelzések is azt mutatják, hogy komoly növekedés várható az okostelefonos megoldások, így például a mobiltárcás fizetés terén. A mobiltárcás megoldásokat megalapozó érintéses fizetéseket nézve a magyar piac tavaly átlépett egy fontos szintet. Az MNB adatai szerint a kártyás vásárlások már több mint fele érintéses fizetés volt, a vásárlások összértékének pedig a 35 százalékát adták. A kártyás piacon belül a legtempósabban a kártyák fizikai jelenléte nélkül történő vásárlások – például az internetes vagy mobil appos vásárlások - forgalma növekedett, 2016-ban az előző évhez képest 50 százalékkal. Új technológiáról van szó, ezért a növekedés mértéke jelentős, de ezeknek a számuk és értékük az összes kártyás vásárláshoz képest még alacsony. A K&H szakértői azonban arra számítanak, hogy rövid idő alatt további látványos növekedésnek leszünk szemtanúi.

 
 
 

Tények

  1. November 2-től a bankkártya helyett elég egy erre alkalmas mobiltelefon a K&H ügyfeleinek, ha fizetni szeretnének, mert elindult a bank új digitális terméke, a K&H mobiltárca.

  2. A K&H ügyfelei idén szeptemberig 45 millió alkalommal 340 milliárd forint értékben vásároltak a bankkártyájukkal, ami mintegy 30 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. Ezen belül az érintéses kártyás vásárlások száma 30,6 millió, összértéke pedig megközelítőleg 173 milliárd forint volt.

 
 
 

„Ügyfélközpontú stratégiánk egyik alappillére, hogy könnyű és gördülékeny banki és biztosítási megoldásokat kínálunk ügyfeleinknek a mindennapi pénzügyeik intézésére. Ehhez fontos eszköz az egyszerűsítés és a digitalizáció. A K&H 2017-ig 6 milliárd forintot költött digitalizációs fejlesztésekre” – mondta Martin Jarolim, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezetője.

„A most induló okostelefonos megoldás még egyszerűbbé teszi a boltban a fizetést, hiszen elég lesz egy mobiltelefon is a vásárláshoz. Hiszünk benne, hogy a kényelem, amelyet ez a digitális megoldás nyújt, a következő időszakban még tempósabban megemeli majd a kártyás tranzakciók számát és összértékét. A mi célunk pedig nem más, mint hogy mielőbb és minél rugalmasabban alkalmazkodjunk ügyfeleink változó igényeihez.” – tette hozzá Martin Jarolim.

 
 
 

K&H Csoport

 
 
 

Kapcsolódó letöltések